Kwiecień, 2014

Finał przygotowań

Środa, 30 kwietnia 2014 · Komentarze(1)

Żeby w tym roku usystematyzować swoje przygotowania do Transvulcanii sięgnąłem do pierwszej z brzegu książki o ultra jaką posiadam(jedynej) i wybrałem pierwszy z brzegu plan treningowy. Ta książka to Relentless Forward Progress skierowana do początkujących ultrasów. Ponieważ ocknąłem się 10 tygodni przed startem, a plan treningowy jest na 24 tygodnie musiałem wybrać to co zostało. Jak widać na załączonym obrazku plan planem, a życie życiem. Generalnie udało się zrealizować jakieś 80%. Z powodu bólu kolana plan wystartował po ZUKu na którym okazało się że kolano nie boli.
Oprócz tego co w tabelce były jeszcze codzienne dojazdy do pracy rowerem(miejskie interwały), mniej więcej cztery godziny karate w tygodniu i od czasu do czasu joga z Kasią.
Jak taki trening przełoży się na wynik okaże się już wkrótce - egzamin 10 maja na La Palmie.

Statystyki biegowe listopad - maj prawdopodobnie z małymi nieuzupełnionymi wpisami.
Dla porównania statystyki biegowe(od listopada do maja) przed Transvulcanią 2013.

Wieczorna przebieżka

Wtorek, 29 kwietnia 2014 · Komentarze(3)
Kategoria Bieganie, Zdjęcia

Ostatnia przebieżka przed wyjazdem na Transvulcanię, dalsze lajtowe przygotowania będą na Teneryfie i La Palmie. W międzyczasie wejście na Teide i aklimatyzacja do wysokości i nieustającego słońca.
Jak widać na profilu bieg do łatwych nie należy, mam nadzieję że ostatnie dłuższe wybiegania pozwolą poprawić wynik sprzed roku 10:34h.
Kasia tym razem wybiera się na półmaraton 26km z metą w El Pilar, czyli będzie głównie podbiegać:)
W tym roku na wszystkich dystansach jest wyjątkowo dużo Polaków 21 osób, w tym 17 na biegu długim w tym wielu znajomych, do zobaczenia na starcie!

Nie możemy się już doczekać z Kasią smaku kanaryjskich bananów i papai zakupionych w warzywniaku Fruteria Anticrisis :)

Papaja bez pestek i dojrzałe pachnące banany na La Palmie - pycha!

Ślęża i Radunia biegiem

Sobota, 26 kwietnia 2014 · Komentarze(0)
Kategoria Bieganie, Góry, Zdjęcia
Dłuższa wycieczka biegowa z Kasią i Robertem na nieśmiertelną Ślężę i Radunię. Bardzo ciepły dzień, chociaż po północnej stronie było chłodnawo.
Ostatni długi bieg przed Transvulcanią, chociaż nie wiadomo co nam przyjdzie jeszcze do głowy w górach na La Palmie...
Na Transvulcanii biegniemy właśnie w takim składzie :)

Zbieg ze Ślęży niebieskim szlakiem

Robert na bardzo fajnej ścieżce grzbietem

Zbieg niebieskim szlakiem z Raduni w stronę Sulistrowic.

Po paru godzinach w lasach postanowiliśmy wrócić do Sobótki asfaltem z Sulistrowic przez Będkowice. Złapaliśmy trochę słońca.
Ślad gps z wycieczki.

Góry Świętokrzyskie i Łysica z Olgą

Sobota, 12 kwietnia 2014 · Komentarze(4)
Kategoria Bieganie, Góry, Zdjęcia

Dłuższa wycieczka z Olgą w Góry Świętokrzyskie. Chyba jeszcze nigdy nie przebiegliśmy razem tyle km.
Pobiegliśmy bardzo fajną trasą z Bodzentyna przez Św. Katarzynę, dalej do Łysicy(612m). W Św. Katarzynie jest płatne wejście na szlak czerwony 6.5zł. Za Łysicą pobiegliśmy jeszcze do Kakonina z małą kapliczką. Tutaj zawróciliśmy i z powrotem do miejsca startu.
Po drodze spotkaliśmy kilkoro biegaczy i rowerzystów. Turystów pieszych niewiele więcej. Jedna para startowała w tym samym miejscu co my, ale przebiegli dwa razy więcej dobiegając do Św Krzyża i z powrotem. Nawet tutaj można zrobić długie górskie wybieganie :)

Przebieżka

Środa, 9 kwietnia 2014 · Komentarze(0)
Kategoria Bieganie
Miało być luźne rozbieganie, a wyszło w sumie prawie BNP. Tempo trochę rwane, ale większość po polnych ścieżkach i poboczach z kałużami. Po mocnym treningu w poprzednim tygodniu nogi świeżutkie.

Ślad biegu

Ślęża z Kasią

Niedziela, 6 kwietnia 2014 · Komentarze(2)

Kasia miała w planie dłuższe wybieganie, a ja aktywny wypoczynek. Więc wypoczęliśmy razem na Ślęży.
W Sobótce jeździli akurat jacyś kolarzyści więc nasz bieg wystartował w centrum, później spod schroniska pobiegliśmy w prawo czarnym szlakiem dookoła aż do Tąpadła. Później wspinaczka na Ślężę, nawet całość biegiem i szybki zbieg w chłodzie.
Nogi o dziwo zachowywały się całkiem dobrze po wczorajszym najdłuższym wybieganiu jakie kiedykolwiek zrobiłem treningowo.
Kasia biegła całość bardzo dobrze, chyba dzięki świetnej elastyczności mięśni z jogi :)

Do Wałbrzycha biegiem przez las

Sobota, 5 kwietnia 2014 · Komentarze(1)
Powtórka wycieczki biegowej sprzed tygodnia z nieco zmodyfikowaną trasą. Zamiast skręcać do Bielawy na 32km pobiegłem dalej do Wałbrzycha. Trasa Bardo - Wałbrzych to była słuszna sugestia Wirka. Właśnie ta zmiana dała mi tego dnia motywację do ruszenia się z wyra o 5 rano w sobotę. Dodatkowa motywacja była tym bardziej potrzebna, ponieważ nikt nie zgłosił się do wspólnego porannego biegu(a specjalnie nie straszyłem zamiarami...).

Pogoda wg prognozy zapowiadała się wspaniale ok 15st i słonecznie. Na zdjęciach widać, że prognoza prognozą a życie życiem...Nawet ubrań wziąłem mniej i cały dzień biegłem tylko w podkoszulce z MGS i kurteczce z NB. Temperatura wahała się od 3 do oszałamiających 7st. C i przez kilka godzin padał deszcz.
Ogólnie wycieczka wystartowała we Wrocławiu o 6 rano PKP do Barda. Od 8 rano przez ok 8 godzin wycieczka po Górach Bardzkich i Sowich. O 16:35 był pociąg z Wałbrzycha, który dojechał do Wrocławia po 18. Długi dzień z przerwą na obiad w Schronisku Sowa w postaci zupy pomidorowej i naleśników.
Dworzec w Wałbrzychu zupełnie pusty, więc w pociągu miałem "wyżerkę" składającą się z dwóch żeli, garści migdałów i dwóch łyków wody. Jak na posiłek potreningowy trochę niezgodnie z zaleceniami...

Żdanów o poranku wyglądał prawie identycznie jak tydzień wcześniej

Tempo było spokojne i o dziwo dokładnie takie utrzymało się przez cały dzień, chociaż później już z większym wysiłkiem

Znowu spotkałem salamandrę, a nawet dwie, tym razem była jednak narowista i chciała uciec z kadru

Momentami było tajemniczo :)

Na Kalenicy(964m) małe śmietnisko i stalowa wieża widokowa

Widok z wieży niestety nie powalał...

Najwyższy punkt wycieczki Wielka Sowa 1015m. Z wchodzenia na wieżę zrezygnowałem, bo spieszyłem się na obiad do schroniska Sowa

Przed samym Wałbrzychem niespodziewane wzniesienie Przełęcz pod Borową 660m
Kolejna niespodzianka to stromo nachylone błoto, jakoś wybrnąłem

Skończyła mi się mapa papierowa i trochę miałem problemy z nawigacją tuż przed metą, ale i tutaj udało się wybrnąć

Ogólnie wycieczka bardzo udana, dystans zrobiony prawie zgodnie z planem treningowym, gdzie było napisane 50km. To już piąty tydzień z rzędu z długimi biegami w okolicach 50km(w tym dwa ok 30km). Suma tygodniowa ok 80km. Wygląda to zdecydowanie lepiej niż przygotowania rok temu do Transvulcanii kiedy robiłem masę krótkich biegów(7-10km) głównie dwa razy dziennie(jako biegi do/z pracy). Tym razem jest więcej biegów po pagórach i dłuższych, pierwsze 30+ już w grudniu jako rekonesans ZUK.
Co z tego wyjdzie będzie wiadomo 10 maja.