Ostatnie dwa dni było zimno, jak w zimie. Przynajmniej odczuwalna temp. była wyjątkowo niska. A rozpędzić się już można fajnie, chociaż gdzieniegdzie są jeszcze spore placki lodu.
Backstage Harrachov. Testowałem niskobudżetowe chińskie wyzwalacze Kasia, Olga i Bagira w puchu.
"W mieście to co...z tymi rowerami...co to Chiny jesteśmy!?... Mało tego szmelcu jest!?...no..." - kierowca busa ma świetne teksty, to tylko jeden z nich:)
Ogólnie filmy robią przyjemne wrażenie. Przedstawiają najczęściej spotykane scenki rodzajowe pokazujące konflikt rowerów i samochodów w mieście. Zarówno przewinienia samochodziarzy i rowerzystów. Druga część bardziej mi się podoba, jest więcej konkretów. Ogólnie sama prawda, rowerów będzie coraz więcej i samochodów będzie coraz więcej, wszyscy do miasta nie wjadą. Korki w mieście nigdy się nie zmniejszą, jeżeli ludzie nie wysiądą z samochodów.
"Im więcej rowerów tym mniejsze korki, bądź życzliwy dla rowerzysty"
ps. jak widać dodałem wsparcie dla filmów z vimeo. Po prostu wstaw link do wideo w postaci http;//vimeo.com/43253453434
Kto by się spodziewał, że w takim cywilizowanym kraju jak Wielka Brytania rowerzyści też mają ciężkie życie. A jednak, czy to miejscowy burak, czy importowany z Polski potrafi nadepnąć na dętkę rowerzyście. Doszło nawet do tego że tamtejsi kolarze jeżdżą z kamerami i nagrywają krewkich kierowców. Szczegóły przygody Bena i wideo ze zdarzenia zamieszcza BBC News.
Najbardziej pozytywną wiadomością jest to, że im więcej rowerzystów tym mniej wypadków z ich udziałem. Wydawało by się że to sprzeczność...
"Rowerem między samochodami", to wideo produkcji TVP Wrocław. Druga część wideo "Samochodem między rowerami".
Film zrealizowano w ramach projektu „Rowerowe przyspieszenie – kampania edukacyjno‑promocyjna na rzecz rozwoju komunikacji rowerowej i popularyzacji idei zrównoważonego transportu w Polsce”. Występuje w nim kilku znanych wrocławskich rowerzystów, m.in. z Wrocławskiej Inicjatywy Rowerowej. WIR oraz Miasta dla Rowerów są współtwórcami filmu.
scenariusz: Barbara Brzeska, Cezary Grochowski, realizacja: Barbara Brzeska, współpraca: Jakub Maciejczyk, zdjęcia: Paweł Mróz, Kamil Goch, współpraca: Wiktor Plesiński, dźwięk: Marek Łacny, montaż: Aleksander Stefański, lektor: Marcin Bradke, produkcja: Lidia Chojnacka, występują: Piotr Kruk oraz: Adam Drożniak, Kaja Grochowska, Cezary Grochowski, Dominika Kwaśna, Paweł Łąk, Macias, Jakub Maciejczyk, Struna, Jakub Szymczak, Maciej Wolak. W filmie wykorzystano zdjęcia Bartosza Skórzewskiego.
W tak pięknych okolicznościach przyrody...I niepowtarzalnej...aurze za oknem, ciągłym jeżdżeniem dom-praca-dom-praca-dom wyciągam fotki z jeszcze nieopisanych wycieczek.
Tutaj widać klimacik sprzed roku z dwudniówki w Świeradowie.
SEWIK Rowerowy to ciekawa strona zrobiona przez Karola Mocniaka rejestrująca wypadki rowerowe w oparciu o bazę danych Policji.
Dane na stronie zostały opracowane na podstawie zrzutu z policyjnego Systemu Ewidencji Wypadków i Kolizji z okresu 2007-2009 udostępnionego przez Komendę Główną Policji sieci Miasta dla Rowerów.
Z ciekawych zestawień dla Wrocławia można wyciągnąć(daleko idące) wnioski kiedy i gdzie powinniśmy jeździć rowerem, żeby mieć najmniejszą szansę na wypadek. Żeby uniknąć wypadku rowerowego najlepiej jeździć wieczorową porą lub w nocy. Należy unikać za wszelką cenę jezdni - najwięcej wypadków. Wiek do 30 lat także zwiększa prawdopodobieństwo wypadku(na szczęście to już mnie nie dotyczy).
Najniebezpieczniejsza jest we Wrocławiu ulica Legnicka(zdjęcie). Trochę dziwne, bo wzdłuż po obu stronach jest całkiem wygodna droga dla rowerów.
Zestawienia dla poszczególnych miast są bardzo szczegółowe. Mówi się, że Policja nie prowadzi tak dokładnych statystyk, tutaj widać że to nie prawda. Statystyki wypadków pogrupowane są według różnych kryteriów: miejsce zdarzenia, pora dnia, rodzaj nawierzchni, dopuszczalna prędkość, rodzaj wykroczenia, typ pojazdu, wiek i płeć uczestników, obecność alkoholu we krwi i wiele innych. Dla miast są nawet wyróżnione niebezpieczne ulice i skrzyżowania. Wygląda na całkiem ciekawy materiał do analizy.