Zabierze nam parkingi!

Środa, 22 lipca 2009 · Komentarze(9)
Jacy ci rowerzyści są niedobrzy. Zabierają miejsca parkingowe dla samochodów na jakieś stojaki dla rowerów!

"To się w głowie nie mieści! Nie dość, że miejsc parkingowych w mieście jest coraz mniej, to jeszcze teraz kosztem kolejnych staną na jezdniach...stojaki na rowery!" - lamentuje Fakt.

Polemikę z Faktem można by sobie darować, ale wypisują taką nieprawdę, że jednak muszę.

Powyższy tekst można sparafrazować i napisać coś podobnego o samochodach, które zagarniają przestrzeń publiczną i zjadają coraz większe połacie chodników i trawników kosztem pieszych.

Należy zaznaczyć, że autorem pomysłu jest Daniel Chojnacki wrocławski oficer rowerowy - "...postanowił zabrać kierowcom parkingi i postawić na nich stojaki na rowery!".

Katarzyna Kalus autorka owych wypocin bystrością nie grzeszy, ale po kolei.

"Wygląda na to, że cykliści są dla urzędników najważniejsi"

Tak, faktycznie rowerzyści są dla urzędasów najważniejsi. Szczególnie dla tych, którzy wymyślili, że droga rowerowa przy ul. Mickiewicza we Wrocławiu służąca jakieś 60 lat i wybudowana jeszcze przez Niemców od paru miesięcy jest parkingiem samochodowym(vide Rowerem po ścieżce od poniedziałku do piątku)

"Koszt tych stojaków to 220 tys zł. Te pieniądze można by było wydać na pilniejsze potrzeby wrocławian, jak choćby budowa chodników"

No oczywiście, można wybudować chodniki, które zapewne zaraz zapełnią się samochodami, jak na przykład tutaj: Amatorzy parkowania bezabonamentowego, Na chodniku, niczym pomiędzy wódką a zakąską

Kluczem do zmniejszenia korków, zwiększenia ilości miejsc parkingowych i powiększenia przestrzeni publicznej(dostępnej) jest zmniejszenie liczby samochodów w centrum. Jak to zrobić?
Edukować kierowców, że rowerem dojadą do pracy szybciej, taniej, zdrowiej i płynniej(bez stania w korkach).

Im więcej kierowców przesiądzie się na rowery tym mniej będzie korków, więcej miejsc parkingowych itd.

Pani Katarzyno, jeżeli jest Pani niedołężna i nie może się przesiąść na rower, nic nie szkodzi! Niech namawia Pani innych do przesiadki na rower, dzięki temu będzie miała Pani większy wybór wolnych miejsc na parkingu.

Codziennie jeżdżę do pracy rowerem, chociaż mógłbym samochodem. Dzięki mnie w centrum jest jeden samochód mniej. Jest nas więcej i będzie jeszcze więcej.

Tego szmatławca powinni zdelegalizować za podjudzanie i szerzenie nienawiści do kogokolwiek kto myśli inaczej niż państwo redaktorstwo wyżej wymienionego...

art75 13:28 piątek, 24 lipca 2009

Autorce artykułu, dałbym nagrodę w kategorii Najgłupszy artykuł roku :D

pichulec 21:11 czwartek, 23 lipca 2009

Ot, spojrzenie z dystansu... i może właśnie tak trzeba...

djk71 20:21 czwartek, 23 lipca 2009

Cóż, są ludzie którzy nie rozumieją otaczającej ich rzeczywistości i takich zatrudniają w Fakcie lub Nowinach Powsinowa. Autorka pewnie ostatni raz siedziała na rowerze jak miała I komunię i od tego czasu zapewne bardzo utyła bo musi mieć dużo miejsca na chodniku:( Takimi ludźmi nie należy się przejmować bo są poniżej naszej godności!!!

Kajman 19:40 czwartek, 23 lipca 2009

Fakt jest taki zajebisty, że szkoda słów. Dziwię się, że ta gazeta jest jeszcze wydawana... Mówią, że praca nie hańbi... Chyba są od tego powiedzenia odstępstwa...

Galen 19:14 czwartek, 23 lipca 2009

Nowe miejsca parkingowe dla rowerów to strzał w dziesiątkę: te w centrum już zostały zauważone i frekwencja dopisuje. Przydałaby się jeszcze tylko mapka ich lokalizacji, tak dla orientacji.

Kytutr 11:50 czwartek, 23 lipca 2009

ten tekst z prezydentem jest nieco na wyrost i wynika z propagandy sukcesu uprawianej we Wrocławiu. Np w Złoty Krawężnik dla Prezydenta Wrocławia prezydent składał deklaracje, a niedawno przerobili drogę rowerową na parking...

blase 07:43 czwartek, 23 lipca 2009

heheheh zazdrość po prostu ;/
ulice są tak samo dla samochodow jak i dla nas, wiec dlaczego mamy byc poszkodowani w parkingach. a tym bardziej że Wrocław jest najbardziej rowerowym miastem w Polsce! Nie raz juz poruszalam na moim fordonskim serwisie temat o wrocławskich "rowerowych autostradach" i zawsze pojawia się odpowiedź "bo mają lepszego prezydenta". tutaj co się dzieje ze sciezkami to jest istny skandal.
wiec... nadal marzymy ;) co madrzejsi uciekaja w las ;)

POZDRRR

Aga 06:59 czwartek, 23 lipca 2009

No comments...

djk71 21:26 środa, 22 lipca 2009
Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa luzla